Saturday 16 August 2014

Beribu Keping Cek Pembayaran

Kita kini hidup dalam zaman ekonomi yang berkembang pesat. Tetapi berjuta-juta manusia masih bergantung kepada gaji dari bulan ke bulan dan bekerja lebih masa atau buat kerja kedua untuk mencukupkan pendapatan.

Kenapa? 
Disebabkan mereka menggunakan rancangan yang "biasa"! Mereka dibelenggu "Perangkap Masa-Untuk-Wang". Semua orang pun tahu kerja satu hari, gaji yang dibayar pun untuk satu hari. Kerja satu bulan dibayar gaji satu bulan. Biasa lah begitu kan?

Sama ada anda bergaji RM10,000 setahun sebagai pencuci atau RM1,000,000 setahun sebagai doktor pakar atau RM100,000 setahun sebagai CEO dan profesional, anda masih lagi memperdagangkan satu unit masa atau kerja untuk satu unit wang. Anda tetap juga bergantung kepada pendapatan dari bulan ke bulan atau hari ke hari atau kerja ke kerja. Mengenai "Jaminan Pendapatan" kalau anda tidak lagi boleh bekerja disebabkan pemberhentian kerja, sakit, cedera atau pun bersara, sudah tentu anda tidak ada lagi pendapatan untuk anda, ini risiko yang sedang menunggu anda.

Jadi, apa yang dikatatan jaminan?

Sekarang, bagaimana mahu melepaskan diri dari " Perangkap Masa-Untuk-Wang" Jawabnya: dengan membina "saluran paip" pendapatan. Dimana, anda buat satu set kerja atau projek "sekali" saja tetapi dibayar berulangkali. Itulah sebanya, satu saluran paip nilainya beribu cek gaji. Saluran paip terus mengepam pendapatan hari demi hari, tahun demi tahun, sama ada anda bekerja lagi atau tidak. Inilah namanya jaminan - iaitu jaminan kewangan sebenar.

Petikan dari buku "The Parable of the Paipline" (Kisah Pengajaran Dari Saluran Paip)
Ketahui caranya di sini...

Hubungi Tn Adzman (call / WhatsApp) di 0196581176 untuk khidmat rundingan Percuma cara membina "Saluran Paip Pendapatan".

1 comment:

Lan said...

cerita sama ,,,,,